11/04/2015

El passat dissabte 11 d’abril en Floren, company del Grup de Joves del Casal, ens va portar un ampli recull d’espots televisius i cartells publicitaris en els que es representavenalgunes situacions vinculades amb el món LGTB. El seu objectiu era posar a debat el tractament de l’homosexualitat que es fa des el món de la publicitat.

Durant l’activitat (que, sigui dit de passada, va comptar amb l’assistència de més de 20 persones, tota una mostra del ràpid creixement del grup) vam comentar 30 anuncis de les firmes més conegudes en funció de si creiem que ajudaven a normalitzar el fet homosexual o si, per contra, promovien els estereotips que s’hi associen habitualment. El resultat van ser més de dues hores de debat amb opinions ben diverses, amanides amb el to còmic de molts dels anuncis, i que ens van permetre tractar molts temes relacionats amb les representacions que es promouen des dels mitjans de comunicació.

Una vegada acabada l’activitat, com ja és costum els dissabtes, vam sortir a sopar pel centre de la ciutat per continuar petant la xerrada. Comptat i debatut, un dia més en el que vam poder reflexionar sobre els temes que ens afecten alhora que vam gaudir d’unes hores en bona companyia.