07/05/2016 

No és habitual que els professors, a voluntat pròpia, decideixin tractar el fet LGTBI als instituts. Això és el que fan l’Esther i la Mercè, professores d’Anglès i Història de 2n i 3r d’ESO, que fa dos anys van decidir tractar el tema a les seves respectives assignatures incorporant-lo al temari acadèmic en forma de taller, en el qual, entre d’altres coses, els alumnes veuen una pel·lícula de temàtica LGTBI i n’han de fer uns exercicis.

En reconeixement a aquesta tasca, el passat 7 de maig van venir al Casal Lambda per explicar la seva iniciativa al Grup de Joves, que es va mostrar molt interessat per la feina duta a terme per aquestes professores. Interès que es va fer palès amb una alta participació per part del públic assistent. La reacció del claustre de professors/alumnes/AMPA davant la proposta (anterior i posterior) del taller, els recursos/formació dels professors en aquest àmbit, mancances a l’hora de combatre l’homofòbia a l’aula, com es dóna visibilitat al fet LGTBI a l’institut, antecedents d’alumnes LGTBI a classe, assetjament escolar LGTBIfòbic i la seva gestió, i el paper com a mestres a l’hora d’ensenyar aquesta realitat són alguns dels temes que s’hi van tractar. Entre els assistents hi havia també professors d’altres centres i municipis, que van tenir l’oportunitat de compartir la seva experiència com a docents LGTBI amb les seves companyes de professió, en una activitat que va servir per intercanviar punts de vista sobre la diversitat sexual als instituts, la seva evolució al llarg dels anys i perspectives de futur, on tots vam aprendre de tots.

En un àmbit com l’educació, especialment la secundària, on la formació dels mestres en aquest àmbit acostuma a brillar per la seva absència i cal seguir lluitant, el testimoni de la Mercè i l’Esther i la seva convicció que el fet LGTBI s’ha de viure i veure com quelcom normal a classe suposa sens dubte un bri d’esperança.