Carregant Esdeveniments

LLOC DE SORTIDA
Palau Reial (metro linia 3) a les 9h

DESCRIPCIÓ GENERAL
El massís de Marimanya se situa entre les valls de Ruda i la Bonaigua al sud, recorregudes per la carretera C-28, i el curs del naixent riu Noguera Pallaresa a l´est, oest i nord. El seu vessant occidental és ocupat per les instal•lacions de l´estació d´esquí de Baqueira-Beret.
És un territori poc conegut. No hi passa cap GR i no té cap tres mil. Els cims del Parc Nacional d´Aigüestortes al sud i els de la serralada fronterera, més alts i esbelts, eclipsen els de la zona.
Estanys, cascades, pastures, tarteres, roquissars i boscos curulls de pins, bedolls i avets principalment ocupen aquest vast territori desconegut.

OBJECTIU
Aquesta sortida té tres vessants: excursionista, cultural i convivencial. Per una banda, coneixerem dos indrets desconeguts del Pallars molt diferents entre sí: el massís de Marimanya i la petita vall de Baiasca. Per una altra, gaudirem de la festa major d´Isil i les seues falles i visitarem les ruïnes del monestir de Burgal, ple d´història. Finalment, tindrem tres dies per conviure entre amics i passar bones estones fugint de la calor i les primeres nits d´insomni que solen aparèixer a la terra baixa amb el començament de l´estiu.

PROGRAMA:

Divendres, 21 de juny
Amb cotxes particulars, ens traslladarem fins el Pallars. Seguirem la C13 deixant enrere Tremp, la Pobla de Segur, Sort i Llavorsí. Ens desviarem pel ramal que condueix al poble d´Esterri i abans d´arribar a les primeres cases, trobarem el càmping a mà esquerra. Opcionalment podem sortir a la tarda desde Barcelona pels que treballen divendres.

Dissabte, 22 de juny
Anirem amb els cotxes fins el proper llogarret d´Arestui, en una contrada amagada i desconeguda del Pallars, on aparcarem els vehicles. Caldrà, però, també deixar almenys un vehicle al veí poble de Baiasca, punt d´arribada.
Ens situarem a la part baixa del poble i començarem a caminar pel camí que davalla entre nogueres i cirerers. Havent deixat primer a la dreta el camí que va a Llavorsí i arribant al riu, trobarem l´asserradora. Després d´haver seguit la llera fins creuar-lo per un pont de pedra, començarem a pujar pel vessant, primer suaument i després decidídament. Després arribarem a les bordes de Domenge i més endavent entrarem en una frondosa obaga de pi roig, el bosc d´Auressi i la pujada serà més suau. Deixarem el bosc i entrarem en uns prats i arribarem a la borda d´Auressi. Després de fer diverses marrades entre prats abandonats, entrarem de nou al bosc, fins arribar al serrat. El camí començarà a davallar lentament pel solà, amb bones vistes de la vall. Després de travessar tres barrancs, al quart, que sol ser el més cabalós, agafarem el camí que davalla fins el poble de Baiasca. Distància: 9,5 km. Temps: 4 hores 30 minuts. Desnivell: 450 metres. Amb els cotxes tornarem al càmping, on dinarem.
La tarda serà lliure. Cadascú podrà optar per fer el que li plagui: dormir, banyar-se, fer pànxing, llegir, fer esport, anar al poble a comprar o a fer un beure,…o fins i tot visitar els llogarrets de la vall d´Unarre. Caldrà que els conductors s´organitzin per deixar almenys un vehicle al poble d´Isil per l’endemà.

Diumenge, 23 de juny
A trenc d´alba sortirem amb els cotxes fins el port de la Bonaigua (2.042 m.), on aparcarem.
Començarem la marxa anant cap al nord, per terreny herbós i fàcil, per atènyer el coll d´Estany Pudo (2.326 m.), des d´on veurem la capçalera de la verge vall d´Àrreu. Continuarem cap al nord fins atènyer un nou coll (2.348 m.). Del coll baixarem cap a l´estany de Garrabea (2.176 m.) i llavors girarem cap a l´est per seguint la vall arribar a l´estany del Rosari (1.996 m.), en un indret més boscat. Tornarem després a girar cap al nord per un terreny glevat per atènyer els plans d´Isavarre, terrenys de pastura, on hi ha l´estany superior del Rosari (2.279 m.). Continuarem cap al nord seguint el rierol i passat per dos estanyols per després girar a la dreta i situar-se sobre el serrat que delimita la conca de l´estany d´Airoto. Baixarem fins la riba de l´estany cercant el millor pas entre les tarteres que ocupen els vessants. Després anirem fins la sortida d´aigües de l´estany. Allà hi ha un refugi no guardat, pins dispersos, roques i un altre estany més petit. Dinarem allà. A la tarda, si plou o amenaça tempesta, baixarem cap al poble d´Isil. Si fa bo, farem pànxing vora la riba de l´estany fins que el sol baixi. Llavors baixarem al poble pel camí que no s´allunya mai gaire del curs del barranc. En algun moment haurem d’anar a buscar els cotxes al Port de la Bonaigua,
Al poble d’Isil veurem les falles que baixaran al començament de la nit. I quan creiem oportú tornarem cap al càmping d’Esterri

Dilluns, 24 de juny
El matí serà lliure. Cap a migdia farem una visita a les restes del monestir de Burgal, i al poble d´Escaló. Mitja hora de caminada.
Farem després el dinar de comiat al mateix càmping per a mitja tarda fer el viatge de tornada

ALLOTJAMENT
Ens instal•larem en bungalows de vuit places al càmping Aigüestortes, situat a l´entrada d´Esterri d´Àneu.

APATS
Menjarem als bungalows amb menjar portat des de casa. Les excepcions seran el dinar de comiat el dia 24 que es farà en un restaurant, i tots els àpats del dia 23 que seran de picnic perquè serem a la muntanya. El dissabte 22 a la tarda, es podrà comprar als establiments d´Esterri el menjar per dur a l´excursió del dia següent. Opcionalment, cada assistent podrà menjar al restaurant del càmping o d´Esterri.

QUE CAL PORTAR
Botes de muntanya, bastons, gorra, crema solar, capelina, llençols, tovallola, estris d´higiene personal, sandàlies per caminar pel càmping, banyador i xancles per la piscina, cantimplora, roba d´abric i menjar .

OBSERVACIONS:
A) L´excursió d´Arestui és fàcil, i serem a dinar al càmping per evitar la calor del migdia, perquè el recorregut es fa per cotes relativament baixes. La travessa de la Bonaigua a Isil és de dificultat mitjana.
B) Les condicions del càmping ens obliguen a pernoctar almenys tres nits. Per això pugem el divendres 21. La trobada serà al dinar del dissabte. Si per per feina no es pot pujar el divendres, pagant el mateix es podrà pujar el matí de dissabte.
C) Caldrà dur una motxilla petita per fer les sortides i evitar arrossegar pes excessiu perquè sempre dormirem al mateix lloc.

PREU
Entre 80 i 90€ (depèn dels que siguem) + despeses de benzina.
Bestreta de 50€ per reservar plaça

INSCRIPCIONS
Envieu un e-mail (muntanya@lambdaweb.org) per reservar plaça i feu l’ingrés de 50 € a BBVA ES72 0182 4609 9802 0116 3862, indicant el vostre nom i MARIMANYA. També us podeu apuntar directament al Casal Lambda.